Inkluzīvai - iekļaujošai skolai jābūt projektētai priekš visiem studentiem neatkarīgi no izcelsmes, spējām vai neirotipa. Tas nozīmē nodrošināt dažādu telpu pieejamību, kas garantē, ka studentiem ar invaliditāti ir pieeja tām pašām izglītības iespējām kā viņu vienaudžiem.
Tā kā mācīšanās procesā vides nozīme ir labi apstiprināta, iekļaujošas izglītības ēkas projektēšana veicinās piekļuvi un labklājību visiem studentiem. Tas var būt īpaši svarīgi neirotiski atšķirīgām personām, tai skaitā skolēniem ar autismu.
Palīdziet noskaidrot ceļu
Ceļa atrašana var palīdzēt studentiem un personālam vieglāk pārvietoties izglītības ēkās, samazinot neskaidrību un stresu. Ieviešot šādas stratēģijas, skolas var uzlabot ceļa atrašanu un radīt viesmīlīgu, pieejamu un iekļaujošu vidi visiem.
Izmantojiet norādes
Pirmais ieteikums ir izmantot skaidras un vienmērīgas norādes uz sienām un grīdām. Grīdas un sienas apdari var palīdzēt izveidot ceļa norādes.
Krāsas un raksti
Krāsu un rakstu izmantošana var palīdzēt cilvēkiem vieglāk pārvietoties pa skolu. Pārliecinieties, ka tos ir viegli atšķirt, izmantojot pareizo gaismas atstarojuma kontrastu (LRV).
Taktiskās brīdinājuma grīdas flīzes
Brīdinājuma flīžu un taktisko joslu var izmantot arī konkrētās zonās, piemēram, uz kāpnēm, bet arī, lai palīdzētu studentiem ar redzes traucējumiem orientēties ieejās un koridoros.
Uzlabojiet kustību plūsmu
Plūstoša kustību plūsma var būt sarežģīta lielās ēkās, kurās vienlaikus cenšas pārvietoties daudzi apmeklētāji, piemēram, starp nodarbībām.
Šeit ir daži svarīgi ieteikumi, ko vajadzētu ņemt vērā:
• Izveidojiet atsevišķas joslas un ievērojiet viena virziena sistēmu, izmantojot grīdas zīmējumus vai norādes. Tas var palīdzēt studentiem vieglāk pārvietoties koridoros un novērst sastrēgumus. Šāda veida sistēma palīdzēs studentiem (ASD) ar autismu.
• Jāņem vērā arī krišanas risks, īpaši vietās, kur pastāv ūdens un šķidrumu noplūdes risks. Pareizo grīdas segumu izvēli nosaka noplūdes iespējamība.
Uzlabot vizuālo uztveri
Vides uztvere ir būtisks elements, kas palīdz studentiem labi justies skolā, īpaši neirotiskiem skolēniem. Tāpēc akustika, dabīgā gaisma, krāsas un kontrasti ir vissvarīgi kritēriji, kas jāņem vērā, projektējot ēkas, kas veicina iekļaujošo - inkluzīvo izglītību.
Krāsu kontrasti
Krāsu kontrasts var viegli palīdzēt cilvēkiem, īpaši tiem, kam ir redzes traucējumiem. Tas ļauj cilvēkiem identificēt durvis, mēbeles vai izmaiņas grīdas līmenī, ļaujot studentiem vieglāk uztvert apkārtni un samazinot traumas risku. Gaismas atstarošanas vērtība (LRV) ir noderīga, lai iegūtu pareizo kontrastu.
Krāsu izvēle
Krāsu izvēle var tikt pielāgota atbilstoši iestādes apmeklētājiem, viņu vecumam un tam, kā viņi izmantos dažādas telpas. Tas arī palīdz viņiem pareizi uztvert savu vidi un vieglāk pielāgoties apkārtnē.
Dabīgā gaisma
Dabīgā gaisma nodrošina nomierinošu atmosfēru, samazina mirgojumu un acu nogurumu un sniedz stimulējošu un dinamisku atmosfēru visiem.
Dizains, kas draudzīgs cilvēkiem ar autismu
Autistisku bērnu iekļaušana skolā prasa rūpīgu pārdomu apkārtējo vidi. Bērniem ar autismu ir specifiskas sensoriskās vajadzības un viņi var saskarties ar izaicinājumiem attiecībās ar citiem, kas var sarežģīt viņu integrāciju tradicionālajā skolas vidē. Tomēr, ar uzmanību un zināšanām, pielāgojot izglītības ēkas šīm īpašajām vajadzībām, var būt nozīmīgs ieguldījums viņu iekļaušanā izglītības sistēmā. Bieži vien tas ir tikai jautājums par universālo dizaina principu ieviešanu klases telpā un visā skolā.
Ieteicamās grīdas iekļaujošai izglītībai
Tarkett daudzmateriālu klāsts ir rūpīgi izdomāts, lai jūs izstrādātu tādu dizainu, kurš atbalstītu skolas inkluzivitāti, piedāvājot dažādus materiālus, īpašības un krāsas, kas piemērotas konkrētām lietojuma jomām un prasībām.
Pasaules mērogā ir 240 miljoni bērnu ar invaliditāti. Pusēm no viņiem nav iespējams apmeklēt skolu sakarā ar pielāgoto struktūru trūkumu. (Avots: UNICEF)
1 no 100 bērniem visā pasaulē ir autisma sindroms. Autisma izplatība ir palielinājusies par 24% kopš 2000. gada. (Avots: Pasaules Veselības organizācija)
19 miljoni bērni, kas jaunāki par 15 gadiem, ir redzes traucējumi, kas ietekmē mācīšanos. (Avots: Pasaules Veselības organizācija)