• NORDBERG
    LINDEN_CLT_MĀJA_NORDBERG
Favorīti |

Archidea.lv
    • Projekti
    • Uzņēmumi

      Kategorijas

      • Mājas mēbeles / iekārtojums (460)
      • Sabiedrisko ēku mēbeles / iekārtojums (125)
      • Mājas automatizācijas un elektriskās sistēmas (33)
      • Ārtelpai / Dārzam / Terasei (299)
      • Logi, durvis un kāpnes (138)
      • Grīdas un grīdas segumi (128)
      • Iekšējās sienas un griesti (79)
      • Apgaismojums (85)
      • Santehnika (84)
      • Ēku būvniecība / aprīkojums (894)
      • Iekšējie specializētie darbi (8)
      • Ārējie apdares darbi un inženiertīkli (17)
      • Dažādi darbi (16)
      • Programmatūra (14)
      • Ugunsdrošība (9)
      • Speciālie darbi un būves (10)
      • Projektēšana (127)
      • Energoefektivitāte (47)
      • Alternatīvā enerģija (20)
      • Darba drošība (1)
      • Nekustamais īpašums (10)
    • Produkti

      Kategorijas

      • Mājas mēbeles / iekārtojums (36)
      • Sabiedrisko ēku mēbeles / iekārtojums (54)
      • Mājas automatizācijas un elektriskās sistēmas (4)
      • Ārtelpai / Dārzam / Terasei (53)
      • Logi, durvis un kāpnes (33)
      • Grīdas un grīdas segumi (58)
      • Iekšējās sienas un griesti (30)
      • Apgaismojums (24)
      • Santehnika (37)
      • Ēku būvniecība / aprīkojums (202)
      • Ārējie apdares darbi un inženiertīkli (10)
      • Programmatūra (2)
      • Ugunsdrošība (14)
      • Projektēšana (2)
      • Alternatīvā enerģija (6)
    • Izstādes
    • Ziņas
  • Būvniecība | 

    15. Maijs 2023 | 11:21

    Pie Latvijas – Baltkrievijas robežas zem dzelzceļa top 30 metrus garš metāla tunelis

    • None
    • None
    • None
    • None
    Previous Next
    • Avots: archidea.lv
    • Pie Latvijas – Baltkrievijas robežas veiksmīgi noslēgusies 30 metrus gara tuneļa izbūve. Tas atvieglos valsts robežas apsardzību zonā, kur robežu šķērso dzelzceļa līnija. 30 tonnu smagais metāla tunelis ir viena no funkcionālākajām un ilgtspējīgākajām šāda tipa inženiertehniskajām būvēm Latvijā, informē VAS “Valsts nekustamie īpašumi” (VNĪ) valdes priekšsēdētājs Renārs Griškevičs.

       

      “Mūsu mērķis ir modernas, atbildīgo dienestu darbam funkcionāli piemērotas robežapsardzības infrastruktūras izveide. Tas nozīmē arī jaunu inženiertehnisko risinājumu izveidi. Modernais šķērsojums palīdzēs robežsargiem operatīvi reaģēt un pildīt pienākumus arī dzelzceļa līnijas tuvumā,” skaidro Griškevičs.

       

      Gandrīz 30 metrus garā tuneļa platums sasniedz 4,6 metrus, bet augstums – 3,6 metrus. No metāla plāksnēm tapusī inženiertehniskā konstrukcija tika sagatavota iepriekš un uzstādīšanas vietā nogādāta pa dzelzceļu. Tuneļa montēšanai tika izmantots īpašs ceļamkrāns, ko “Latvijas dzelzceļš” izmanto infrastruktūras uzturēšanas darbiem. Savukārt būvgrāvja nostiprināšanai tika izmantotas rievsienas.

       

      Konstrukcijas montāža notika bez pārtraukuma četras diennaktis – gan dienā, gan naktī, lai iespējami ātrāk varētu atjaunot tās laikā apturēto kravas vilcienu satiksmi līnijā Daugavpils - Polocka. Darbos piedalījās astoņi inženieri un vairāk nekā 25 strādnieki, informē būvdarbu veicēja “Citrus Solutions” izpilddirektore Jūlija Zandersone.  

       

      Maijā vēl turpināsies ar dzelzceļa šķērsojuma izbūvi un iekārtošanu saistītie darbi, tostarp tunelī tiks izveidots segums, kas robežsargiem ļaus operatīvi pārvietoties ar kvadricikliem vai citiem braucamrīkiem. Savukārt  pastāvīgais žogs un pārējā robežapsardzības infrastruktūra tiks izbūvēta līdz dzelzceļa uzbērumam abās tā pusēs.  

       

      Līdz 2.maijam robežapsardzībai nepieciešamās infrastruktūras izbūves pirmajā darbu kārtā bija izbūvēti 56,45 km žoga un ir sākta tā nodošana pasūtītājam (VNĪ). Savukārt otrajā darbu kārtā ir uzsākta būvlaukumu iekārtošana, pabeigta atmežošana 17,39 km garumā, kā arī turpinās projektēšana. Drīzumā atmežošana noslēgsies vēl 15,98 km posmā. Savukārt trešajā jeb Daugavas darbu kārtā ir sākusies sešu sakaru torņu ar pievedceļiem projektēšana.

       

      Projektā kopumā paredzēts izbūvēt Latvijas–Baltkrievijas valsts robežas joslu 173 km garumā. Žoga izbūves pirmā kārta 85,9 km garumā tiks pabeigta līdz 2023.gada agram rudenim, bet otrā kārta 63,9 km garumā un trešā kārta ~16,7 km garumā – līdz 2024.gada beigām. Pirmo divu robežas infrastruktūras izbūves kārtu kopējās būvniecības un saistīto pakalpojumu un darbu izmaksas ir 102,7 miljoni eiro (ar PVN). Trešās kārtas ietvaros izbūvējamo sešu sakaru torņu ar pievedceļiem budžets (būvdarbi, saistītie darbi un pakalpojumi) plānots apmēram 3,6 miljonu eiro apmērā (ar PVN). Tos ir plānots segt ar ES fondu atbalstu. Paralēli žoga izbūvei ir sākušies priekšdarbi žoga aprīkošanai ar modernajām tehnoloģijām, par robežas tehnoloģiskās infrastruktūras izbūvi un ieviešanu atbildība ir uzticēta VAS “Latvijas Valsts radio un televīzijas centrs”.

       

      Austrumu robežas izbūves projekta īstenošanu uzrauga Ārējās robežas infrastruktūras izbūves uzraudzības komiteja, kuras sastāvā ir pārstāvji no Aizsardzības ministrijas, Ārlietu ministrijas, Ekonomikas ministrijas, Satiksmes ministrijas, Zemkopības ministrijas, Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas, Valsts robežsardzes, Nodrošinājuma valsts aģentūras, VAS “Latvijas Valsts radio un televīzijas centrs”, VAS “Valsts nekustamie īpašumi”, AS “Latvijas Valsts meži”, Latvijas Ģeotelpiskās informācijas aģentūras un Nacionālajiem bruņotajiem spēkiem.

       

      Aktuālā informācija par būvdarbiem uz Latvijas–Baltkrievijas robežas atrodama VNĪ mājaslapā.

      • Facebook
      • Twitter
      • Email

      Komentāri

    Līdzīgas ziņas

    • Būvniecības kontroles realitāte: trešdaļā objektu - pārkāpumi, kas var maksāt dārgi
    • Rīgā būvē jaunu interjera un mājokļu iekārtošanas kvartālu
    • Latvijas Okupācijas muzeja pārbūve un piebūve "Nākotnes nams"
    • Lentas kavrtālā atzīmēti spāru svētki
    • Latvijā būvē jaunu kosmētikas ražotni

    Kategorijas

    • Aktualitātes
    • Apsaimniekošana
    • Arhitektūra
    • Būvmateriāli
    • Būvniecība
    • Darba aizsardzība
    • Demontāža
    • Dizains
    • Ekspertu viedoklis
    • Enerģētika
    • Energoefektivitāte
    • Finanses
    • Fokuss
    • Iepirkumi
    • Ilgtspējīga būvniecība
    • Infrastruktūra
    • Interjers
    • Intervija
    • Investīcijas
    • Izglītība
    • Konkursi
    • Labiekārtošana
    • Likumdošana
    • Nekustamais īpašums
    • Projektēšana
    • Ražošana
    • Rekonstrukcija
    • Renovācija
    • Restaurācija
    • Transportbūves
    • Ūdens
    • Ugunsdrošība
    • Uzņēmumi
    • Vide
    • Zaļā būvniecība
    Masīvkoka māja Linden 110
  • JUNG lejā
    ECOKABINE
  • Mūsu draugi

    Logo_LA_footer_150x70
    Logo_LB_footer_150x70
    Logo_BT1_150x70_footer
    Logo_BUVINZENIERIS_150x70_footer
    Logo_LBS_150x70_footer
    Logo_britcham.lv
    Logo_UK TRADE & INVESTMENT
    LBS_150x70
    LDGB sadarbibas partneris
    H2E sadarbibas partneris
  • Nosacījumi
  • Kontakti
  • Mūsu draugi
  • Darbs
  • Par mums
  • Iesniegt projektu