Foto: Publicitātes
Aizvadītā gada nogalē, 22. decembrī ceļu būves uzņēmums “A.C.B.” noslēdza gadu ar būtisku notikumu – tika oficiāli pabeigts Viļņas Starptautiskās lidostas skrejceļa rekonstrukcijas projekts. Projekta aktīvākais posms bija no 14. jūlija līdz 17. augustam, kad pilnībā tika slēgta Viļņas Starptautiskā lidosta un 35 dienu laikā rekonstruēts skrejceļš 150 tūkst. m2 platībā. Lai arī skrejceļa atjaunošanas darbi tika pabeigti jau augustā, vairākus mēnešus norisinājās papildu lidostas rekonstrukcijas darbi, kas neietekmēja lidostas darbību, kā arī tika kārtotas projekta formalitātes. Neraugoties uz to, Viļņas Starptautiskās lidostas skrejceļa rekonstrukcijas projekts tika pabeigts ievērojami ātrāk nekā līgumā paredzēts.
Ceļu būves uzņēmums "A.C.B." līgumu par Viļņas Starptautiskās lidostas skrejceļa rekonstrukciju parakstīja 2017. gada sākumā un sākot no marta, uzņēmums aktīvi veica darbu plānošanu, projektēšanas darbus, kā arī veica būvdarbus dienas un nakts laikā, neietekmējot lidojumus. Viļņas Starptautiskās lidostas skrejceļa rekonstrukcija bija viens no sarežģītākajiem projektiem ne tikai ceļu būves uzņēmuma "A.C.B." pieredzē, bet arī visā Austrumeiropas aviācijas vēsturē.
Viļņas Starptautiskās lidostas rekonstrukcijā piedalījās ap 200 ceļu būves uzņēmuma "A.C.B." un citi piesaistītie speciālisti, kā arī 300 transporta un tehnikas vienības. Laika posmā, kad lidosta tika slēgta, rekonstrukcijas darbi noritēja bez apstājas 24h režīmā vairākās maiņās, 35 dienu garumā. Darbiem bija nepieciešams rekordliels skaits frēzēšanas iekārtu - deviņas lielās frēzes, kas Latvijā vienuviet nav pieejamas. Lai tās nodrošinātu, nācās īrēt frēzes arī no Lietuvas uzņēmumiem. Asfaltbetona seguma izbūvei tika piegādāts asfaltbetona materiāls no trim dažādām rūpnīcām Lietuvā, 35 km rādiusā no Viļņas Starptautiskās lidostas, kas nodrošināja nepārtrauktu asfaltbetona piegādi atbilstoši piegādes grafikiem.
Laika posmā no 14. jūlija līdz 17. augustam tika atjaunots ne tikai skrejceļa segums, bet arī pilnībā pārbūvēta tā infrastruktūra – izbūvēta elektroapgādes un sakaru kabeļu kanalizācija, izveidotas jaunas lidlauka gaismu un drenāžu sistēmas, kā arī izbūvēti jauni lietus ūdens savākšanas kolektori, ūdens novadīšanai no skrejceļa. Vienā virzienā tika uzlabota CAT II gaismu sistēma, kas ļaus būtiski palielināt drošību, lidmašīnām nolaižoties nelabvēlīgos laika apstākļos. Skrejceļa abos galos tika pārbūvētas tuvošanās gaismas. Turklāt, skrejceļa apgaismojuma sistēmai tika izmantoti mūsdienīgākie LED gaismekļi, kas nodrošinās labāku apgaismojumu, kā arī uzlabos Viļņas lidostas energoefektivitāti.
Ceļu būves uzņēmumam "A.C.B." Viļņas Starptautiskās lidostas skrejceļa rekonstrukcija tika piešķirta iepirkuma rezultātā, uzvarot ar labāko piedāvājumu.
Sagatavoja: Gita Deniškāne, “A.C.B.”