Dabas iedvesmotā izglītojošā pārtikas produktu ierīce „Nākotnes mednieks-vācējs” („Future Hunter-Gatherer”) 1700 ideju konkurencē ir atzīta par labāko studentu starptautiskā konkursa „Electrolux Design Lab 2014” ideju nākotnes mājsaimniecībai. Konceptu radījusi Ķīnas studente no Lielbritānijas Pana Vanga (Pan Wang), piedāvājot virtuālu pārtikas produktu iepirkšanas risinājumu.
„Ar izglītojošu, godīgu un rotaļīgu veicu šis dizaina koncepts risina vienlaikus gan ekoloģijas problēmjautājumus, gan paaugstina patērētāja izpratni par pārtikas ķēdēm urbanizētajā sabiedrībā,” uzsver „Electrolux” dizaina daļas vecākais viceprezidents un konkursa starptautiskās žūrijas priekšsēdētājs Lars Ēriksons (Lars Erikson).
„Future Hunter-Gatherer” jeb „Nākotnes mednieks-vācējs” ir virtuāla pārtikas iepirkšanas ierīce, kas radīta iedvesmojoties no dabas. Tā rada hologrammu, kas ļauj lietotājam savu pārtiku iegūt makšķerējot, medījot vai novācot dabas veltes. Informācija par iegūto pārtiku tiek virtuāli nodota vietējam pārtikas veikalam vai tirgum, kas to atrod un piegādā uz lietotāja dzīvesvietu. Papildinājumā ierastā iepirkšanās procesa padarīšanai interesantākam, šī ir iespēja, lai radītu bērniem sapratni par to, kā patiesībā dabā iegūstama pārtika.
Pana Vanga (Pan Wang) norāda: „Esmu sapratusi, ka pastāv liela šķirtne starp cilvēkiem un ēdiena ieguvi, jo tā kā ēdiena iegāde lielveikalā ir viegla, cilvēki ir zaudējuši zināšanas par paša ēdiena izcelsmi. Es iedvesmojos no tā, kā ļaudis mednieku – vācēju vēstures periodā mēdza iegūt sev pārtiku. Simulējot dabu, papildinot ēst gatavošanu ar spēles elementiem un apvienojot to ar pārtikas piegādātājiem, pārtikas izzināšana un tās iegāde kļūst interesanta un izglītojoša aktivitāte visai ģimenei.”
Otro vietu konkursā ieguva Turcijas Tuvo Austrumu Tehniskās universitātes studentes Fuldenas Dehneli (Fulden Dehneli) koncepts „Lotus”. „Lotus” ir portatīva ierīce gaisa attīrīšanai, mitrināšanai vai aromatizēšanai. Žūrijas skaidroja, ka savu pievilcīgo dizainu, kura iedvesma rasta dabā, šis gaisa attīrīšanas koncepts rada nevainojamu iekštelpu atmosfēru, pilnībā apmierinot patērētāju specifiskās vēlmes.
Trešo vietu ieguva Polijas Jana Matejko Tēlotājmākslas akadēmijas students Mihals Pošpehs (Michał Pośpiech). „UrbanCONE” ir koncepts veselīga mikroklimata radīšanai urbānās vietās. Žūrija atzina, ka tas ir sapņains un poētisks skatījums, kā atrisināt patiesi globālu apkārtējās vides izaicinājumu ar skulpturālām formām un skaisti intuitīvām kustībām.
Skatītāju balvu ieguva Fiorellas Rios (Fiorella Rios) „HERO” – gaisa attīrīšanas koncepts spēlē, kas saņēmis gandrīz 6000 balsu „Electrolux Design Lab” interneta vietnē.
„Electrolux Design Lab 2014” žūrija, kurā ietilpa „Electrolux” Dizaina daļas vecākais viceprezidents Lars Eriksons (Lars Erikson), H&M radošā padomniece Margareta van den Boša (Margareta van den Bosch) un Zviedrijas Industriālā dizaina fonda (Swedish Industrial Design Foundation) izpilddirektors Robins Edmans (Robin Edman), uzvarētāju izvēlējās no sešiem finālistiem. 2014.gada konkursam tika iesniegti vairāk nekā 1700 konceptu no vairāk nekā 60 pasaules valstīm. Konkursa „Electrolux Design Lab” mērķis ir veicināt un aktivizēt dizaina studentus visā pasaulē, aicinot viņus radīt vēl nebijušas idejas nākotnes mājokļiem. Atbalstot „Electrolux” apņemšanos būt līderiem mājas ierīču attīstībā, konkurss piedāvā labu platformu jaunām idejām un inovāciju iedvesmai, kā arī šī ir iespēja tikt izgaismotiem jauniem talantiem.
Par „Electrolux”
„Electrolux” ir pasaules līderis mājsaimniecības ierīču un profesionālo ierīču ražošanā. Tā izstrādājumus ik gadu iegādājas vairāk nekā 40 miljoni pircēju 150 valstīs. „Electrolux” fokusējas uz inovatīvu produktu ražošanu, īpašu vērību pievēršot pārdomātam dizainam, pamatojoties uz patērētāju prasībām, lai tos novērtētu gan cilvēki savās mājās, gan profesionāļi - darbavietās. „Electrolux” produktu klāstā ietilpst ledusskapji, trauku mazgāšanas mašīnas, veļas mašīnas, plītis, kondicionieri un mazā sadzīves tehnika, piemēram, putekļu sūcēji, kas tiek pārdoti ar tādām iecienītām preču zīmēm kā „Electrolux”, „AEG”, „Eureka” un „Frigidaire”. 2013. gadā „Electrolux” ieņēmumi bija 12,79 miljardi eiro un uzņēmumā strādāja 61 000 darbinieku.