• NORDBERG
    LINDEN_CLT_MĀJA_NORDBERG
Favorīti |

Archidea.lv
    • Projekti
    • Uzņēmumi

      Kategorijas

      • Mājas mēbeles / iekārtojums (461)
      • Sabiedrisko ēku mēbeles / iekārtojums (125)
      • Mājas automatizācijas un elektriskās sistēmas (33)
      • Ārtelpai / Dārzam / Terasei (294)
      • Logi, durvis un kāpnes (134)
      • Grīdas un grīdas segumi (128)
      • Iekšējās sienas un griesti (79)
      • Apgaismojums (85)
      • Santehnika (84)
      • Ēku būvniecība / aprīkojums (890)
      • Iekšējie specializētie darbi (8)
      • Ārējie apdares darbi un inženiertīkli (17)
      • Dažādi darbi (16)
      • Programmatūra (14)
      • Ugunsdrošība (9)
      • Speciālie darbi un būves (10)
      • Projektēšana (127)
      • Energoefektivitāte (47)
      • Alternatīvā enerģija (20)
      • Darba drošība (1)
      • Nekustamais īpašums (10)
    • Produkti

      Kategorijas

      • Mājas mēbeles / iekārtojums (38)
      • Sabiedrisko ēku mēbeles / iekārtojums (56)
      • Mājas automatizācijas un elektriskās sistēmas (4)
      • Ārtelpai / Dārzam / Terasei (56)
      • Logi, durvis un kāpnes (29)
      • Grīdas un grīdas segumi (58)
      • Iekšējās sienas un griesti (30)
      • Apgaismojums (24)
      • Santehnika (37)
      • Ēku būvniecība / aprīkojums (193)
      • Ārējie apdares darbi un inženiertīkli (10)
      • Programmatūra (2)
      • Ugunsdrošība (14)
      • Projektēšana (2)
      • Alternatīvā enerģija (6)
    • Izstādes
    • Ziņas
  • Dizains | CAPAROL | DAW BALTICA  | 

    30. Janvāris 2024 | 10:46

    Caparol šī gada tonis aicina iedvesmoties no dabas

    • None
    • None
    • None
    Previous Next
    • Avots: archidea.lv
    • Foto: DAW SE

       

      2024. gads krāsu pasaulē atnācis ar jaunām vēstīm. Kā atklāj krāsu zīmols Caparol, par šī gada toni izvēlēts zeltaini mirdzošais, siltais un spēcinošais medus krāsas tonis HONEY GOLD.

       

      Kā allaž katra nākamā gada krāsu toņu tendences nosaka Caparol Krāsu dizaina studija (FarbDesignStudio). Šī gada tendences pārliecinoši norāda – ir laiks atgriezties pie dabas! Robeža starp iekštelpu un ārtelpu kļūst arvien šaurāka, un cilvēki dzīvei un darbam izvēlas arvien atšķirīgākas vides un telpu kombinācijas. Krāsas ir kā instruments, kas fiziski un garīgi papildina dabas sniegto pozitīvo enerģiju un toņu daudzveidībā piedāvā radīt savu unikālo, neatkārtojamo interjeru.

       

      HONEY GOLD ar savu zeltaino, silto mirdzumu simbolizē dabas pozitīvo, draudzīgo un vitālo spēku, tas vienlaikus iedvesmo un mierina, sniedz prieku un drošības sajūtu. Zināmā mērā tas ir pārsteigums, jo HONEY GOLD krasi atšķiras no iepriekšējo gadu krāsām, kur dominēja gaišāki un vēsāki toņi.

       

      2024. gada tonis ir HONEY GOLD - tas ir sildošs, mirdzošs, aizkustinošs, optimistisks un rada patīkamas asociācijas ar dabu.

       

      Kā nosaka gada krāsas tendences?

      Katra gada dominējošā krāsu toņa izvēle nav vienkāršs process. Darbs pie šī gada krāsu tendencēm tika sākts jau 2023. gada pavasarī, kad tika apmeklēti dažādi gadatirgi un atklāti tajos dominējošie toņi. Tad ar speciālas modelēšanas sistēmas palīdzību Caparol FarbDesignStudio speciālisti iegūst pamattoni un tam līdzās virkni blakus toņu, ko apvienojot, iespējams radīt daudzveidīgas harmoniskas kombinācijas. Jaunākās Caparol FarbDesignStudio detalizētās tendenču analīzes liecināja par virzību uz dabīgām, tīrām krāsām, kas nāk no dabas. Te ir plašas zaļu un zilu toņu nianses, smalki dzelteno toņu pieskārieni. Līdzās arī eleganti terakota toņi ar spēcīgiem akcentiem, bet visam pa vidu mirdzoša medaina siltuma piesātinātais HONEY GOLD, kas Caparol pasaulē pazīstams kā 3D Amber 65 un šogad ieguvis atbildīgo 2024. gada krāsas toņa titulu.

       

      Iegūtie secinājumi tālāk tika salīdzināti ar tiem, ko paralēli sagatavoja Hildesheimas Universitātes Starptautiskais tendenču izpētes institūts (HAWK). Galvenā uzmanība tika pievērsta konstatējumu salīdzināšanai un līdzību vai noviržu identificēšanai. Šādā veidā noteiktās krāsu vērtības pēc tam tika nofiksētas, lai tās būtu savietojamas ar lietojumprogrammu. Rezultātā iegūtajiem toņiem jābūt plaši pielietojamiem interjerā, jārada atbilstoša noskaņa un tiem jābūt viegli kombinējamiem.

        

      Gada moto DESIGN BY NATURE – dabas iedvesmots

      HONEY GOLD simbolizē ilgošanos būt drošā, mierinošā, pozitīvu emociju vidē, kas ir loģiski saprotama vēlme, reaģējot uz pasaulē valdošo nenoteiktību un straujajām pārmaiņām. Daba vairāk kā jebkad agrāk tiek uztverta par miera un atjaunošanās ostu laikā, kad apkārt notiekošais šķiet trausls, digitalizācijas pārņemts un brīžiem bezjēdzīgs.

       

      Designed by Nature: Fotosesija siltumnīcā parāda, cik veiksmīgi HONEY GOLD rada pāreju no iekštelpas uz ārtelpu.

       

      HONEY GOLD pavadošie toņi sagrupēti Trīs toņu pasaulēs, katrā pa 10 toņiem, kur dominē sākotnējā ideja – uzmanīgi nojaukt trauslo robežu starp ārtelpu un iekštelpu. Medus zelta tonis spēlē vadošās krāsas lomu: tas nav tikai siltuma piestrāvots dzeltenais, tas ir pašpietiekams, aptverošs un mirdzošs pats par sevi. Pretēji piezemētākiem toņiem medus zeltainums ir dzīvīgs un enerģisks, tas mainās atkarībā no apgaismojuma apstākļiem, apkārtnes un Trīs toņu pasaulēs iekļauto pavadošo krāsu klātbūtnes.

       

      Trīs Toņu pasaulēs ap šī gada krāsu HONEY GOLD dominē dabiskie toņi. Līdztekus te pārstāvēti arī spēcīgi akcentu toņi – sarkanais, oranžais un gandrīz melnais.

       

      Gada toņa simbols - bite 

      Vai ievērojāt - HONEY GOLD toņa nosaukumā ietverts “medus” (honey)? Dabīgs, veselīgs dabas produkts, ko mums sarūpē čaklais kukainītis bite. Starp citu, pēdējos gados bitēm pasaulē pievērsta arvien lielāka uzmanība, uzsverot to lielo nozīmi pasaules kopējā ekosistēmā.

       

      Ne velti Latvijā par 2024. gada kukaini izvēlēta tieši bišu dzimtas pārstāve – lielacu kamene, bet Latvijas Biškopības biedrība par savu 2024. gada biti nominējusi griezējbiti, kas pieder savvaļas bišu faunai. Bišu pasaule ir ārkārtīgi interesanta un vienlaikus strukturēta, ar saviem noteikumiem, kur cilvēkam nav varas. Bites rūpīgi sargā savu mājokli un tajā valda ideāla kārtība un saskaņa, no kuras varam mācīties arī mēs, cilvēki. Šajā ziņā HONEY GOLD ir labs iedvesmas avots, radot smalku pāreju no dabas telpā vai otrādi.

       

      HONEY GOLD toņu palete ir tīri dabas radīta – sākot no uzlecošas vai rietošas saules stariem pie apvāršņa līdz puķēm meža pļavā, kas pārpilnas zeltaina nektāra, kas bišu stropā pārtop saldā medū.

       

      Toņu tendences interjerā

      HONEY GOLD piedāvātās Trīs toņu pasaules atspoguļo visu dabisko krāsu diapazonu un ir izmantojamas visām mājokļa telpām – dzīvojamai istabai, guļamistabām, bērnu istabām, virtuvei, priekšnamam, kabinetam un vēl un vēl. Tiesa, katra Toņu pasaule ir atšķirīga. Piemēram, Pirmā pasaule ar nosaukumu “Lapas mīl ziedus”, ietver dažādas zaļās nianses, ko papildina smalki dzelteni un zilgani toņi.

       

      Dzīvojamā zona, kur galvenā loma piešķirta HONEY-GOLD tonim, savukārt interjeru papildina krāsas no Pirmās toņu pasaules.

        

      Otrā pasaule piedāvā pieklusinātākus toņus, kas bija aktuāli arī pagājušajā gadā. Te atrodams melnais tonis, sarkanais un oranži-sarkans. Trešā toņu pasaule ar nosaukumu “Debesis satiek ainavu” apvieno zemes toņus ar vēsākām zaļā, zilā un tirkīza niansēm.

       

      Arī šāds risinājums iespējams: izcilas nianses no Pirmās toņu pasaules zili zaļā segmenta kombinācijā ar Caparol produkta Stucco Eleganza toni 3D Patina 70.

       

      Harmonisks dizains tiek izveidots, izmantojot saskaņotas krāsas, kur blakus esošie toņi apvienojas viens ar otru. Pateicoties dažādiem akcentiem, katrā telpā tiek radīti individuāli efekti. Pārsteidzoša rezultāta iegūšanai pietiek pat tikai ar trīs līdz pieciem toņiem no vienas pasaules, ko labi parāda interjeru paraugi Caparol jaunajā krāsu tendenču grāmatā UNIKAT #6.

        

      Eksperimentālās un kreatīvās virsmas kā iedvesmas avots

      Eksperimentāls – tas ir brīvs, jauns, neparasts, līdz šim nezināms, kas gatavs pamest komforta zonu un izpētīt jaunu. Ja uz mūsu radītās virsmas redzat piktogrammu “Experimentell”, tad tas liecina par līdz šim nebijušu eksperimentu. Virsmu radīšanā svarīgākais ir neierobežots radošais potenciāls.

       

      Aizrautība ar Trešo toņu pasauli: spēcīgi toņi stāv līdzās dzīvīgajai Metallocryl virsmai.

       

      Spontanitāte un improvizācijas talants darbā ar krāsām nereti rada visskaistākās virsmas. Un bieži vien šie sākotnēji eksperimentālie paraugi vēlāk kļūst par sertificētiem standartiem. Šī gada iedvesmai izmantojiet tendenču grāmatu UNIKAT #6. Daudzās telpu vizualizācijas ar krāsu kombinācijām detalizēti parāda, kā praksē izskatās krāsu mijiedarbība.

       

      Kuras kreatīvās virsmas iedvesmos šajā gadā? Viena no tām ir PremiumColor Diamante, kur HONEY GOLD medus zeltainais tonis rada cēlu matētu virsmu ar smalkiem, mirdzošiem spīduma efektiem, veidojot elegantu un dārgu pabeigtības izskatu.

       

      Sienas plakne HONEY GOLD tonī rada piezemētu un enerģisku sajūtu. Labs piemērs, kā silto toni apvienot ar vēsākām niansēm, ko sniedz pa kreisi redzamā plaknē Viola 20 tonī. Attēlā pa labi - PremiumColor Diamante piešķir virsmām vizuālu dzīvīgumu ar maigu mirdzumu.

       

      Vēl viena mainīgā un daudzpusīgā eksperimentālā virsma ir Calcino Romantico, kas strukturējama dažādos veidos. Piemēram, Circle, kas atgādina minerālu fosīliju, vai Calcino Romantico Stone, ko dēvē kā “no dabas ņemts”. Vēl viena virsma Metallocryl Interior Lava, kas asociējas ar vulkāna izvirdumu vai Stucco Eleganza Perlmutt vai no klasiska betona iedvesmotā ArmaReno 700 Litho.

       

      Precīzi novilktie apļi ar zobu ķelli piešķir Calcino Romantico virsmai arhaisku, fosīlijai līdzīgu izskatu.

       

      Mākslīgais intelekts dizaina projektos

      Mākslīgais intelekts (MI) mūsu dzīvē ienāk arvien vairāk un arī Caparol krāsu pasaule nav izņēmums. Šajā ziņā MI ir lielisks un aizraujošs palīgs interjeru veidošanā.

       

      Arī mākslīgais intelekts var palīdzēt izveidot arhitektūras vīziju. MI attēlu ģeneratora un arhitektes Dženiferas Haideres Čoudhurijas (Jennifer Haider Chowdhury) darba rezultāts.

       

      Esam uzrunājuši mākslinieci Dženiferu Haideri Čoudhuriju (Jennifer Haider Chowdhury), kas ir MI arhitektūras konkursa uzvarētāja. Dženifera, izmantojot MI, radījusi dzīvojamās telpas izmantojot mūsu šī gada dabas tematiku. Jaunu ideju radīšanai dizaina un arhitektūras jomā arvien aktīvāk tiek izmantots mākslīgais intelekts. MI radītās idejas aplūkojamas Toņu tendenču grāmatā UNIKAT #6.

      • Facebook
      • Twitter
      • Email

      Komentāri

    Līdzīgas ziņas

    • Tarkett lamināts skaistiem un ilgtspējīgiem interjeriem
    • Formu bezgalība mājīgam komfortam
    • SB UN PARTNERI aprīko "New Hanza" biroju ēku ar ilgtspējīgiem un vienota dizaina risi...
    • Atklājiet Tarkett dabīgo linoleju: Itāļu meistarība Latvijas interjeriem
    • Elegance jaunā veidolā - Tarkett Rigid Herringbone 55

    Kategorijas

    • Aktualitātes
    • Apsaimniekošana
    • Arhitektūra
    • Būvmateriāli
    • Būvniecība
    • Darba aizsardzība
    • Demontāža
    • Dizains
    • Ekspertu viedoklis
    • Enerģētika
    • Energoefektivitāte
    • Finanses
    • Fokuss
    • Iepirkumi
    • Ilgtspējīga būvniecība
    • Infrastruktūra
    • Interjers
    • Intervija
    • Investīcijas
    • Izglītība
    • Konkursi
    • Labiekārtošana
    • Likumdošana
    • Nekustamais īpašums
    • Projektēšana
    • Ražošana
    • Rekonstrukcija
    • Renovācija
    • Restaurācija
    • Transportbūves
    • Ūdens
    • Ugunsdrošība
    • Uzņēmumi
    • Vide
    • Zaļā būvniecība
    Masīvkoka māja Linden 110
  • ECOKABINE
  • Mūsu draugi

    Logo_LA_footer_150x70
    Logo_LB_footer_150x70
    Logo_BT1_150x70_footer
    Logo_BUVINZENIERIS_150x70_footer
    Logo_LBS_150x70_footer
    Logo_britcham.lv
    Logo_UK TRADE & INVESTMENT
    LBS_150x70
    LDGB sadarbibas partneris
    H2E sadarbibas partneris
  • Nosacījumi
  • Kontakti
  • Mūsu draugi
  • Darbs
  • Par mums
  • Iesniegt projektu