Tie, kuriem virtuve ir kas vairāk nekā vieta, kur ātri ieskriet, uzziest sviestmaizi un iedzert kafiju, agri vai vēlu nonāks līdz izvēlei: ņemt "Frankes" tehniku vai ne? Parasti izvēle ir par labu simtprocentīgi drošai kvalitātei. To, ka „Franke” no konkurentiem atšķiras ar klientu uzrunāšanas veidu, atzīst arī uzņēmuma "Franke GmbH" Latvijas filiāles mārketinga vadītājs Normunds Dambis.
Viņš ir lepns, ka Rīgā, Marijas ielā 13, korpuss 2 (Berga bazārā, blakus Ziemeļvalstu Ministru padomes birojam) nule kā atvērta pirmā „Frankes vēstniecība” ne tikai Baltijas valstīs, bet arī citviet Eiropā, jo interjera dizaina profesionāļiem un interesentiem tādas līdz šim bija pieejamas tikai Šveicē – Cīrihē, Lucernā, Bernē.
Normundu Dambi aicinājām uz sarunu.
Ienākot jaunatvērtajā „Frankes vēstniecībā”, jaušams, ka tā ir nevis parasts salons vai tirdzniecība vieta, bet tāda kā paraugmāja.
Jā, mūsu salonā būtiskākais ir tas, ka šeit netirgo preces, bet notiek jaunu produktu izstādīšana un apmācība. Salonā var ne vien apskatīt, bet arī iegūt informāciju par pašu jaunāko un kvalitatīvāko „Frankes” produkciju.
Koncepta pamatā ir koncepts business to business, B2B. Tas ir ne tik daudz orientēts uz galapatērētāju kā tieši uz pārdevēju vai konsultantu, dizaineru vai jebkuru cilvēku, kurš iesaka konkrēto „Frankes” produkciju klientiem. Strādāsim, lai viņi būtu vairāk apmācīti, zinoši, iepazinušies klātienē ar jaunākajiem izstrādājumiem. Esam iecerējuši, ka „Frankes vēstniecībā” notiks apmācības jaunumu prezentācijā un tā būs tikšanās vieta, kur apspriest un izvērtēt virtuves industrijas novitātes.
Jaunatklātā vēstniecība ir interjera dizaineru un projektu vadītāju satikšanās un apmācību vieta, kur produktu iepazīšanas gaitā interjeru veidošanas profesionāļi varēs paši pārliecināties par „Frankes” dizaineru radītās, īpaši pārdomātās sadzīves tehnikas funkcionalitāti.
„Frankes vēstniecība” tik tiešām iekārtota kā paraugmāja, kur katrs produkts – ūdens maisītājs, izlietne, darba virsma, trauku mazgājamā mašīna, tvaika nosūcējs, cepeškrāsns, ledusskapis, kafijas aparāts – izvietoti dzīves telpām raksturīgās vietās. Apmācības vadīs „Frankes” pieredzējušākie speciālisti no Latvijas, Lietuvas, Igaunijas, Vācijas, Šveices un Itālijas.
„Frankes vēstniecības” unikalitāte – ja parasti salonos tehniku var tikai apskatīt, tad šeit to varēs izmēģināt darbībā.
Kā redzams salonā un arī uzņēmuma mājaslapā www.franke.lv, „Frankes” produkcijai ir vairāki novirzieni?
Protams. „Frankes” produkcijai ir vairākas nozares, un viena no pamatnozarēm ir virtuves sistēmas, ko var dēvēt par Residential Kitchen vai iedzīvotājiem – Kitchen System.
Kā nākamā jāmin „Foodservice” – tehnika, kas uzstādīta, piemēram, „McDonalda” un citu uzņēmumu virtuvēs. Tās ir gan krāsnis, gan dažādas citas iekārtas, kas vajadzīgas, lai būtu iespējams pagatavot ātri un kvalitatīvi lielā daudzumā. „Franke” ir galvenais piegādātājs šīm lielajām kompānijām. Liela daļa cilvēku nezina, ka tas, kas „McDonaldā” ir aiz letes – tur, kur strādā darbinieki, kas gatavo ēdienu, – pamatā viss ir no „Frankes”.
Profesionālās virtuves iekārtas tiek piegādātas arī citām ātrās ēdināšanas ķēdēm.
Noteikti jāpiemin, ka nozīmīga nozare ir Water Systems jeb produkti publiskām vietām. Tās ir, piemēram, tualetes stadioniem, dušas baseiniem, kā arī pilsētas publiskajām tualetēm, kur jābūt augstas izturības aprīkojumam kuru parasti izgatavo no metāla, lai būtu vandaļu drošas. Ražo pat tualetes cietumiem, kas arī ir atsevišķa, diezgan sarežģīta lieta – tām jābūt tādām, kuras būtu lietojamas un nevarētu demontēt.
Svarīgi, lai izturīgas būtu arī roku mazgāšanas sistēmas, viss aprīkojums, kas nepieciešams, piemēram, sabiedrisko baseinu dušās.
Vēl viena no pamat nozarēm ir kafijas pagatavošanas sistēmas. Tā ir relatīvi jauna nozare, bet jau patlaban „Franke” ir trešais lielākais profesionālo kafijas aparātu piegādātājs pasaulē. Tas ir spēcīgs bizness, un ļoti būtiska ir kafijas aparātu kvalitāte.
Kafijas sistēmas domātas pamatīgai noslodzei lielākos birojos, benzīntankos, kur ir jāpagatavo aptuveni 5000 tasītes dienā, tāpēc pat vienkāršākam aparātam summa sākas ar padsmitiem tūkstošu eiro. Cits kafijas aparāts, ja kāds to lietotu tik intensīvi, ātri pārstātu darboties.
Šīs sistēmas ir domātas nevis mājoklim, bet publiskām vietām, restorāniem un benzīntankiem.
Mājaslapā liels uzsvars ir uz izlietnēm, un, šķiet, ka ar tām „Franke” vislabāk nodrošina sava zīmola izplatību?
Tā varētu būt, jo „Franke” kā uzņēmums saražo visvairāk izlietņu pasaulē. „Franke” pastāv kopš 1911. gada, tam ir vairāk nekā 100 gadu, un grūti pat saskaitīt būtu, cik šādas produkcijas kopumā saražots.
Mājokļu aprīkošanā „Frankes” produkti izceļas ar īpašu dizainu un funkcionalitāti, kas katram saimniekam ļauj virtuvi padarīt atšķirīgu, izcelt savu labo gaumi un spēju plašajā tirgus piedāvājumā atrast pērles, kas katras mājas sirdi – virtuvi – padara neatkārtojamu.
Vēlos uzsvērt, ka kaut kas no „Frankes” produkcijas ir katrā mājoklī. Teiksim, runājot par izlietnēm, – šeit mēs esam tirgus līderi, bet arī „Frankes” ūdens maisītāji un ziepju dozatori ir gana pieprasīti.
Kvalitatīvas preces lielākais pluss ir tās drošums un mūžīgā jaunība. Vai tas nav pārāk dārgi?
Vispārliecinošāk starpību starp „Frankes” un citu firmu produkciju sajūt pēc kāda laika. Pēc gada vai diviem patiešām redz – iegādāta kvalitatīva prece vai slikts produkts. Nevar teikt, ka pēc laika pamanu, ka pēkšņi kaut kas kļuvis labāks, bet tehnika darbojas normāli, viss ir tā, kā vajag, visu var notīrīt, ūdens tek tur, kur tam jātek, un tad, kad vajag. Izlietnē pleķi neparādās, krāni nepil. Ja ir labs produkts, tas ir ērti lietojams, kopjams, ir parocīgs un arī skaisti izskatās – tas harmoniski iekļaujas virtuvē, un tu viņu jūti kā normālas dzīves sastāvdaļu.
Uzņēmumam „Franke ”, tāpat kā citiem, ir gan budžeta produktu piedāvājums, gan ļoti ekskluzīvas preces. Citi ražotāji bieži strādā kādā no segmentiem – vai nu lētajā, vai ļoti ekskluzīvajā. „Frankes” katalogā ir redzams „no–līdz”, mēs varam piedāvāt gan pavisam vienkāršu izlietni, gan tūkstoš un vairāk eiro vērtībā, kas kā mākslas darbs ir nostrādāts līdz detaļām.
Salonu atvērām tāpēc, lai dizaineri zinātu, ko ieteikt, jo ne visiem klientiem vajadzīga dārgākā produkcija un ne visiem derēs pati lētākā. Salonā viss izstādīts tā, lai pārdevēji, dizaineri, konsultanti zinātu visu klāstu un varētu klientam ieteikt vislabāko.
Jūsu salons, kā jau minējāt, nenodarbojas ar preču tirdzniecību. Esat droši, ka jūsu produkcijai noiets ir garantēts arī importētāju uzņēmumiem?
Lai arī vietējā tirgū „Franke” ir aptvēris virs 30%, Latvijā piegādes notiek pa tiešo no importētājiem – salonā nepārdod nevienu lietu. „Franke” sadarbojas Elux SIA, Kates izlietnēm SIA, AM Furnitūru, ar veikalu tīkliem „Senukai”, „Sanistal”, „Optimera”, „Būvniecības ABC”, „Optimus mēbeles”, kā arī „Celsis” un „Pretendentus”, kas ir lietuviešu uzņēmumi, bet kuri strādā visā Baltijā – ir pietiekami daudz tiešo partneru, kas sadarbojas ar „Franki”.
Mūsu salons pieejams arī lietuviešiem un igauņiem, lai viņi varētu atbraukt, apskatīties, veiktu apmācības ērtā vidē, kad var iejusties „Frankes” stilā. Salons ir ļoti līdzīgs tiem, kādi ir Šveicē. Nekur tālu nebraucot, tirgotājs var ātri tikt uz apmācībām, jo tas ir galvenais mērķis – lai šeit būtu kvalitatīvs pārdevējs, kurš var klientam pastāstīt par „Frankes” produkciju.
Salona koncepts ir līdzīgs kā vēstniecībai – mēs nesam vēsti, informāciju, šajā gadījumā – par „Frankes” produkciju, tās vērtībām, stāstām un veidojam priekšstatu, jo, kā jau teicu, salonā neko netirgo. Mēs nedrīkstam „ņemt maizi nost” izplatītājiem, tāpēc tas ir bezpeļņas pasākums un tieša palīdzība importētājiem/izplatītājiem. Tāpat kā vēstniecības palīdz uzņēmējiem no savām valstīm veidot biznesu konkrētajā valstī, tā mēs palīdzam saviem izplatītājiem vieglāk izprast un prezentēt preci, ātrāk uzzināt par jaunumiem. Tāds kā atbalsta punkts. Salons būs ļoti laba vieta, kur potenciālajam klientam kopā ar projektu vadītājiem saprast, kas ir kas, ātri tikt pie slēdziena un tad veikt savu darbību.
Teksts: Ilona Noriete