Foto: Publicitātes
Gatavojoties Rail Baltica pamattrases būvdarbu aktīvajai fāzei, Eiropas Dzelzceļa līnijas kopā ar ģenerāluzņēmēju ERB Rail no 11. līdz 13. decembrim Iecavas kultūras namā rīkos pamattrases būvniecības informatīvās dienas, kuru laikā vietējie iedzīvotāji un interesenti varēs uzzināt vairāk par projekta būvdarbu norisi un to, kā šis infrastruktūras projekts ietekmēs Bauskas reģionu un vietējo kopienu.
11. decembrī Rail Baltica ieviesējs Latvijā – Eiropas Dzelzceļa līnijas, kopā ar Satiksmes ministriju, ERB Rail, Iecavas apvienības pārvaldi un Bauskas novada domi informēs sadarbības organizācijas par Iecavas pusē gaidāmajiem darbiem šogad un 2025. gadā, kā arī iepazīstinās ar pamattrases būvniecības komandu.
Savukārt iedzīvotāji būs aicināti apmeklēt informatīvās dienas Iecavas kultūras namā 12. un 13. decembrī, lai iepazītos ar pamattrases būvniecības informatīvajiem materiāliem, kā arī tiktos ar Eiropas Dzelzceļa līniju un ERB Rail ekspertiem. Interesējošos jautājumus jau iepriekš var iesūtīt uz e-pastu: raksti@erbrail.com.
Tikšanās ar iedzīvotājiem 12. decembrī paredzēta no plkst. 12.00 līdz 15.00, savukārt 13. decembrī – no plkst. 16.00 līdz 19.00. Informācija par informatīvajām dienām vietējiem iedzīvotājiem tiks sniegta arī Bauskas Novada Vēstnesī.
Eiropas Dzelzceļa līnijas valdes priekšsēdētājs Ēriks Diļevs norāda: “Rail Baltica projekta ieviešana Latvijā ir sasniegusi nākamo fāzi – sadarbībā ar būvnieku, inženiertīklu turētājiem, valsts un pašvaldību iestādēm ir veikti visi vajadzīgie priekšdarbi, lai uzsāktu būvniecību pamattrases posmā Bauskas novadā pie Iecavas. Šajā posmā īpašs uzsvars ir likts uz vajadzīgo resursu un nepieciešamās infrastruktūras plānošanu, kā arī spēcīgas komandas izveidi, lai būvdarbi sekmīgi ritētu uz priekšu.”
“Gatavojoties pamattrases būvdarbu aktīvajai fāzei, kopā ar Eiropas Dzelzceļa līnijām un ciešā sadarbībā ar Iecavas apvienības pārvaldi tiek organizēta tikšanās ar vietējiem iedzīvotājiem, lai atklāta dialoga formā informētu viņus par būvdarbu uzsākšanas gaitu un atbildētu uz jautājumiem, kas iedzīvotājiem ir vissvarīgākie,” norāda Endijs Svifts (Andy Swift), ERB Rail projektu vadības direktors.
Pamattrases būvdarbi ietver Rail Baltica izbūvi ārpus Rīgas pilsētas robežām. Būvniekam būs jānodrošina Rail Baltica dzelzceļa līnijas pamattrases infrastruktūras būvniecība aptuveni 230 kilometru garumā – sliežu ceļu apakšbūvju un virsbūvju izbūve, tai skaitā zemes sagatavošana, uzbērumu, dzelzceļa tiltu, ceļu, ceļa pazemes pāreju, pārvadu izbūve, inženiertehnisko tīklu pārvietošana, sliežu un balasta uzstādīšana.
Par sabiedrību ar ierobežotu atbildību Eiropas Dzelzceļa līnijas
Eiropas Dzelzceļa līnijas ir projekta Rail Baltica nacionālais ieviesējs Latvijā. Eiropas Dzelzceļa līnijas veic projekta Rail Baltica realizēšanu Latvijā atbilstoši noslēgtajiem finansēšanas līgumiem starp CINEA (European Climate, Infrastructure and Environment Executive Agency), kas ir Eiropas Klimata, infrastruktūras un vides izpildaģentūra, un RB Rail AS, kas ir Igaunijas, Latvijas un Lietuvas kopuzņēmums, kuru Baltijas valstis pilnvaro parakstīt finansēšanas līgumus un kurš atbild par Rail Baltica projekta horizontālo, tas ir kopīgo, aktivitāšu īstenošanu.
Par būvniecības ģenerāluzņēmēju ERB Rail
Starptautiskais kopuzņēmums E.R.B. Rail JV PS (ERB Rail) ir reģistrēts Latvijā, un to izveidojuši trīs Eiropas vadošie inženiertehniskie un būvniecības uzņēmumi ceļu, dzelzceļa, tērauda konstrukciju un lielu betona konstrukciju būvdarbu jomā: Eiffage Génie Civil SAS (Francija), Budimex S.A. (Polija) un Rizzani de Eccher S.p.A. (Itālija). ERB Rail līguma realizāciju par pamattrases būvniecību ir uzsācis 2024. gada 8. janvārī.
Šī projekta finansējumu 81–85 % robežās nodrošina ES infrastruktūras savienošanas instruments, bet atlikušo daļu – Latvijas valsts budžeta līdzekļi. ES atbalsta saņēmējs un projekta īstenotājs ir Satiksmes ministrija.