Foto: Vizualizācija Arhitekta J. Pogas birojs
Otrdien, 29. augustā, Rīgas domes Sēžu zālē tik prezentēta arhitektu Jura Pogas un Austra Mailīša sagatavotā prezentācija par Mežaparka Lielās estrādes rekonstrukcijas projektu.
Šā gada 25. augustā Rīgas būvvalde apstiprināja estrādes būvprojekta minimālo sastāvu jeb skiču projektu. Tieši tagad priekšā ir pats intensīvākais darba posms - četru mēnešu laikā līdz decembrim ir jāizstrādā tehniskais projekts pirmajai projekta daļai, lai 2017. gada 10. janvārī Iepirkuma komisija varētu izsludināt būvdarbu iepirkumu pirmajam posmam.
Pirmajā posmā paredzēts arī izveidot no jauna skatītāju lauku, ieplānojot 30 674 sēdvietas. Soliņus paredzēts veidot sešu metru garumā un uz katra no tiem būs sēdvieta 12 cilvēkiem. Turklāt soliņi būs demontējami.
Ar estrādes pārbūves darbiem galvenokārt ir paredzēs palielināt tās ietilpību un plūsmas, lai dziedātāju un skatītāju nomaiņa notiktu dinamiskāk, kā arī uzlabot estrādes skanīgumu.
Skatītāju lauka pieejamību iecerēts uzlabot, izveidojot skatītāju piekļūšanu no abām estrādes pusēm, kā arī izveidojot lielākas kāpnes nokļūšanai skatītāju sēdvietās. Savukārt estrādē iecerēts veidot vairākas uzejas no aizmugures puses pa visu perimetru, lai paātrinātu koristu nomaiņu. Mailītis norādīja, ka tādā veidā tiks būtiski samazināts laiks, kas nepieciešams, lai koristi uznāktu un noietu no skatuves.
Zem skatuves paredzēts ierīkot atvērtu telpu, kurā būs ēna un varēs izvietot īslaicīgas tirgošanās vietas vai izstādes zāles.
Projekta pirmo posmu paredzēts pabeigt līdz 2018. gada Dziesmu un deju svētkiem un tajā tiks saglabātas dziedātāju tribīnes 7700 koristiem un īslaicīgi piebūvētas sānu tribīnes, lai tribīnēs varētu izvietoties 9100 koristi. Kopumā estrādē varēs izvietoties no 11 līdz 12 tūkstošiem koru dalībnieki.
Projekta otrajā jeb B posmā tiks veikta ēkas un koru tribīņu pārbūve, kuru iecerēts pabeigt 2020. gadā.
Akustikas eksperts Andris Zabravskis norādīja, ka tribīnes atradīsies pat 15 metru augstumā, kas nodrošinās labāku akustiku nekā patlaban, turklāt akustikai vairāk tiks izmantots iesaistītais meža ieloks.
Viens no Mežaparka estrādes pārbūves projekta autoriem arhitekts Austris Mailītis stāstīja: “Mežaparka lielās estrādes pārbūves koncepcija ir balstīta uz dabu. Estrādes tribīne ir kā kalns, kurā kāpt, un jumts ir kā sidraba birzs."
Jau ziņots, ka 2. augustā valdība atbalstīja Mežaparka Lielās estrādes būvniecības konceptu, akceptējot to kā nepieciešamos uzlabojumus, lai nodrošinātu Dziesmu un deju svētku pasākumus.
Estrādes būvprojekta izstrādi un būvniecību ir paredzēts veikt laika posmā no šā gada līdz 2020. gadam, īstenojot to divos posmos. Pirmo posmu plānots īstenot līdz 2018. gada 7. jūnijam, laikā līdz XXVI Vispārējiem latviešu Dziesmu un XVI Deju svētkiem, bet otrā daļa īstenojama līdz 2020. gada 2. jūnijam, laikā līdz XII Latvijas skolu jaunatnes Dziesmu un deju svētkiem.
Kopējais nepieciešamais finansējums estrādes būvniecībai ir gandrīz 45 miljoni eiro.