Foto: Projekta vizualizācijas
Arhitekti Juris Poga un Austris Mailītis, trešdien, 30. maijā, prezentēja Mežaparka Lielās estrādes nākamā atjaunošanas posma būvprojektu, kuru plānots realizēt divās daļās – līdz 2020. gada 18. jūnijam – īsi pirms XII Latvijas skolu jaunatnes dziesmu un deju svētkiem; otro – 2023. gadā, kad Dziesmu un deju svētki atzīmēs 150. gadadienu.
Kā informēja Mežaparka Lielās estrādes projekta autori – arhitekti Juris Poga un Austris Mailītis, tad nākamā atjaunošanas posma būvniecības izmaksas ir plānotas apmēram 49 miljonu eiro apmērā bez pievienotās vērtības nodokļa.
“Estrādes otrā atjaunošanas posms ir ļoti sarežģīts projekts no inženiertehniskā un akustikas viedokļa, jo estrādes būvniecību veido metāla konstrukcijas, kādas nekur pasaulē estrāžu būvniecībā nav izmantotas. Tāpēc būvprojekta īstenošanu tā sarežģītības dēļ nav iespējams paveikt divu gadu laikā. Pēdējo trīs nedēļu laikā kopā ar arhitektiem izstrādājām piedāvājumu šo posmu sadalīt divās daļās, pie nosacījuma, ka katru no daļām var nodot ekspluatācijā un katrā no daļām ir ievērotas visas nepieciešamās akustiskās prasības,“ Rīgas domes Pilsētas īpašumu komitejas priekšsēdētājs Oļegs Burovs.
Šā gada 29. maijā, ekspluatācijā tika nodots Mežaparka Lielās estrādes C posms, kurā ir izbūvēti jauni piebraucamie ceļi un komunikācijas. Pēc divām nedēļām ir plānots nodot ekspluatācijā jauno skatītāju lauku un papildus koka tribīnes pie esošās estrādes. Nākamajā atjaunošanas posma pirmajā daļās ir paredzēts izbūvēt jauno estrādi, bet otrajā daļā izbūvēs estrādes membrānu, kas pasargās koristus no dažādiem laika apstākļiem, dažādas iekštelpas un palīgēkas Mežaparka teritorijas apsaimniekošanai.
Šobrīd realizējot Mežaparka Lielās estrādes pirmo atjaunošanas posmu skatītāju skaits palielināsies līdz 77 tūkstošiem ar 30 551 sēdvietām, bet estrādē ar pagaidu koka tribīnēm varēs izvietoties gandrīz desmit tūkstoši koristu. Realizējot otrā posma būvniecību, tribīnēs varēs atrasties 13 000 tūkstoši koristi un būs padomāts par viņu komfortu īpaši saulainās dienās.
Akustikas eksperts un Rīgas Tehniskās universitātes docents Andris Zabrauskis skaidroja, ka estrādes atjaunošanā tiek izmantotas pasaulē unikālas un līdz šim neizmantotas metodes. Un šobrīd mēs radām pasaulē lielāko koru tribīni.
Darbs pie Mežaparka Lielās estrādes atjaunošanas tika uzsākts 2016. gada 11. martā, kad Rīgas dome un Kultūras ministrijas Latvijas Nacionālais kultūras centrs parakstīja līgumu ar Jura Pogas un Austra Mailīša arhitektu birojiem par būvprojekta izstrādi.
Jau 2016. gada janvārī tika paziņots, ka Mežaparka Lielās estrādes būvniecības pirmā kārta ekspluatācijā tiks nodota jūnijā, līdz XXVI Vispārējiem latviešu Dziesmu un XVI Deju svētkiem.