„„Latvijas Valsts ceļi” kā pirmie uzsāka apgūt jaunā Eiropas Savienības fondu perioda finansējumu, un mēs aktīvi turpināsim realizēt visus ieplānotos projektus. Būvdarbu iepirkumi tiek gatavoti savlaicīgi, rēķinoties ar to, ka vērtēšana un iepirkumu uzraudzība var prasīt papildu laiku. Mūsu mērķis – lai, sākoties būvniecības sezonai, uzņēmēji varētu nekavējoties uzsākt darbu,” norāda LVC valdes priekšsēdētājs Jānis Lange.
Šogad oktobrī izsludināti jau deviņi būvdarbu iepirkumi par gandrīz 100 milj. eiro.
To vidū autoceļa Inčukalns – Valmiera – Igaunijas robeža (A3) par vairāk nekā 21 milj. eiro, Talsi – Stende – Kuldīga (P120) par vairāk nekā 15 milj. eiro un Rīga – Ventspils (A10) segas pārbūve un Augšlīgatne – Skrīveri (P32) pārbūve – katrs par 11,5 milj. eiro. Līdz gada beigām tiks izsludināti vēl 2 iepirkumi par kopējo summu aptuveni 13 milj. eiro. Šos projektus plānots realizēt ar Kohēzijas un ERAF fondu līdzfinansējumu.
Ar Kohēzijas fonda līdzfinansējumu seguma rekonstrukcija šobrīd norisinās septiņos objektos, bet trijos būvdarbi ir jau pabeigti. Lielākie pārbūves darbi notiek uz valsts galvenajiem autoceļiem Rīga – Sigulda – Igaunijas robeža (Veclaicene) (A2) (kopējās izmaksas vairāk nekā 18 milj. eiro), Rīga – Liepāja (A9) vairākos posmos 70 km garumā (kopējās izmaksas aptuveni 35 milj. eiro), Liepāja – Lietuvas robeža (Rucava) (A11) (kopējās izmaksas vairāk nekā 15 milj. eiro) un Krievijas robeža (Grebņeva) – Rēzekne – Daugavpils – Lietuvas robeža (Medumi) (A13) (kopējās izmaksas pārsniegs 13 milj. eiro).
Kopējais speciālajam atbalsta mērķim valsts galveno autoceļu segu pārbūvei un nestspējas palielināšanai pieejamais Kohēzijas fonda līdzfinansējums šajā plānošanas periodā ir 218,45 miljoni eiro. Savukārt ERAF līdzfinansējums speciālajam atbalsta mērķim palielināt reģionālo mobilitāti, uzlabojot valsts reģionālo autoceļu kvalitāti, ir 235,47 milj. eiro.