Bērni mācās dažādos veidos un atšķirīgā tempā. Viens vēlas mierīgi pasēdēt, citam nepieciešams atbrīvoties no pāri plūstošās enerģijas. Dažiem patīk strādāt vienatnē, citi vislabāk mācīto apgūst grupās. Lai apmierinātu katra bērna individuālās vajadzības, mācību telpā jābūt pārmaiņu iespējai. Mums uzņēmumā AJ Produkti ir ilggadēja pieredze efektīvas mācību vides organizēšanā, tādēļ vēlamies sniegt dažus padomus, kā iekārtot klases telpu, lai izveidotu vēl labākus skolēnu mācību apstākļus.
Mācību telpa pamatskolā nekad nav pa īstam gatava. Lai atbilstu skolēnu attīstībai, jauniem mācību priekšmetiem, jaunām tehnoloģijām, jaunām mācību metodēm un dažādiem bērnu attīstības posmiem, telpas interjeram jābūt elastīgi pielāgojamam. Turklāt ir svarīgi ierīkot dažādas zonas, piedāvājot individuālas darba vietas, kā arī iespēju strādāt grupās.
Pozu maiņa
Ilgstoša sēdēšana nav veselīga ne darbā, ne skolā. Tādēļ arī bērniem būtu jānodrošina iespēja ik pa laikam mainīt ķermeņa stāvokli. Augstumā regulējami skolēnu galdi nodrošina iespēju gan stāvēt pie galda, gan apsēsties vai arī izmantot līdzsvara dēli. Vajadzības var būt dažādas atkarībā no mācību priekšmeta, situācijas un individuāliem apstākļiem. Mēs piedāvājam mēbeles, kas atbilst visām šīm vajadzībām.
Ļaujiet vaļu bērnu enerģijai
Daudziem bērniem ir grūti nosēdēt mierā. Par laimi, ir pieejami risinājumi, kas ļauj izmantot šo enerģiju, kamēr bērni strādā. Divi piemēri ir rakstāmgalda velosipēds un pedāļu trenažieris. Abas šīs ierīces var viegli pārvietot no vienas darba vietas uz citu. Rakstāmgalda velosipēds ir risinājums “viss vienā”, bet pedāļu trenažiera lietošanai nepieciešams apsēsties uz parasta mācību telpas krēsla. Kā zināms, fiziskas aktivitātes uzlabo mācīšanos!
Palīgs koncentrēties
Dažreiz ir nepieciešams palīdzēt koncentrēties. To var risināt dažādos veidos. Pārvietojamas rakstāmgaldu starpsienas ātri nodrošina privātumu pie skolēna galda. Dažas papildu darba vietas pie sienas vai klases telpas aizmugurē nodrošina to pašu funkciju. Lai izveidotu atsevišķu telpu telpā, var izmantot arī uz grīdas novietojamās starpsienas. Akustiskais dīvāns ar augstām sānu malām un atzveltni ir vēl viens labs risinājums, lai baudītu mieru un klusumu, kā arī patīkamu atrašanās vietu.
Padomājiet par trokšņa slāpēšanu
Dažkārt bērni mēdz būt trokšņaini – viņiem jāļauj tādiem būt. Tomēr mācību vide būs produktīvāka, ja telpa būs aprīkota ar dažādiem troksni slāpējošiem elementiem. Šim nolūkam lieliski noder grīdas starpsienas, kas pārvilktas ar vilnas audumu, sienu un griestu akustiskie paneļi dažādās formās, krāsās un ar dažādām auduma apdarēm, kas turklāt dekorē telpu. Šo uzdevumu pilda arī soli un galdi ar troksni slāpējošu materiālu apdari, kā arī zaļie augi.
Atpūtas iespējas
Lielam un omulīgam paklājam var būt vairākas funkcijas. Pirmkārt, tas var kalpot kā jauka pulcēšanās vieta jaunākajiem bērniem, piemēram, lasīšanas nodarbībās. Otrkārt, vecākiem skolēniem tas nodrošina iespēju mainīt pozu, piemēram, nodarbībā apguļoties uz grīdas. Treškārt, tas ir teicams trokšņa slāpētājs. Citas priekšrocības? Krāsains akcents interjerā noder vienmēr!
Pieci īsi padomi:
1. Izvēlieties interjera produktus ar bloķējamiem ritenīšiem. Tie ir pieejami krēsliem, galdiem, grīdas starpsienām un grāmatplauktiem. Šādi pārvietot mēbeli būs pavisam vienkārši un varēs viegli mainīt telpas iekārtojumu.
2. Sēžot daži skolēni atbalstās pret atzveltni, citi noliecas uz priekšu – ikvienam ir sava iecienītā sēdēšanas poza. Tādēļ ir labi iegādāties krēslu, piemēram, Alda, kuru var lietot parastā veidā, kā arī apgrieztu pretējā virzienā. Līdzsvara dēļus un sedlu krēslus var pielāgot dažādam auguma garumam un dažreiz nodrošināt vertikālāku sēdēšanas pozu.
3. Izmantojiet skapjus un plauktus kā telpu dalītājus. Ja tie ir novietoti nevis pie sienas, bet brīvi stāv telpā, tie kalpo kā lieliski dalītāji starp klases soliem un galdu grupām. Vēl patīkamāku telpu padarīs uz plauktiem novietoti zaļie augi.
4. Kā alternatīvu augstumā regulējamiem galdiem piedāvājam iespēju izvēlēties grupu darba galdus ar regulējamu augstumu. Ja skolēni vēlas strādāt, stāvot kājās, var pieiet pie šī galda.
5. Iegādājieties taimeri – šis ir palīglīdzeklis kā izglītojošā veidā informēt nepacietīgākos skolēnus par to, cik laika atlicis līdz mācību stundas beigām, palīdzot tiem koncentrēties visu nodarbību.
Funkcija un dažādība ir divi atslēgvārdi, domājot par mācību telpām. Ar šo ievadu jums vaicājam: kā varam palīdzēt? Lūdzu, zvaniet, ja nepieciešams tūlītējs atbalsts!
Dažādi produkti un risinājumi aktīvai mācību videi apskatāmi šeit!