Lai arī ēkas apkures sistēmas apkope jāveic pirms sezonas sākuma, arī ziemas laikā apkures servisa meistariem izsaukumu netrūkst. Iemesli dažādi, taču liela daļa no tiem saistīta ar nepareizu sistēmas uzturēšanu, kas radījusi apkures traucējumus.
Neraugoties uz izvēlēto apkures veidu, no brīža, kad ēkā uzstādīts apkures katls un iedarbināta apkure, jāievēro pāris svarīgi nosacījumi.
Tikai sertificēti speciālisti
Jebkura apkures katla palaišanu drīkst veikt tikai atbilstoši sertificēts speciālists vai ražotāja pārstāvja ieteikts meistars. Pirmkārt, tā ir drošība, jo sertificēts speciālists pirms “pogas nospiešanas” vēlreiz pārbaudīs, vai katls uzmontēts pareizi un visi pieslēgumi veikti atbilstoši ražotāja un konkrētā apkures projekta nosacījumiem.
Otrkārt, tas ir svarīgi iekārtas garantijai. Piemēram, gāzes katli pēc palaišanas tiek reģistrēti ražotāja sistēmā (ko var veikt tikai sertificēts vai dīleru ieteikts speciālists), un problēmu gadījumā tās tiek novērstas garantijas ietvaros. Ja palaišanu veic meistars bez sertifikāta, apkures katls zaudē garantiju un turpmāk par tā apkopi vai remontdarbiem nāksies maksāt ievērojami vairāk.
Visbeidzot, sertificētais vai pārstāvju rekomendētais speciālists, kas iedarbina katlu, arī turpmāk varēs apkalpot jūsu apkures katlu – veikt ikgadējās apkopes, remontdarbus. Tātad, viņš pilnībā pārzinās jūsu apkures katlu tāpat kā meistari autoservisā, kur regulāri veicat tehnisko apkopi savam auto.
Būtiski, ka sertificētie speciālisti regulāri papildina savas zināšanas, jo katlu modeļi mainās un tiek ieviesti arvien jauni risinājumi un tehnoloģijas.
Tehniskā apkope – katru gadu
Neraugoties uz to, ka uzstādīts jauns apkures katls, jau pēc gada tam jāveic tehniskā apkope. Tas ir obligāts nosacījums, lai saglabātu garantiju un, protams, drošībai. Nereti šķiet, ka jauns apkures katls vismaz pāris gadus darbosies bez problēmām, taču tas nav arguments tehnisko apkopju izlaišanai.
Kvalitatīva cietā kurināmā izvēle
Runājot par cietā kurināmā katliem, svarīgi, lai izvēlētais kurināmais materiāls būtu labā kvalitātē. Īpaši tas attiecināms uz granulu katliem, kas ir ievērojami “kaprīzāki” pret kurināmā kvalitāti. Granulām jābūt marķētām, kas nozīmē pārbaudītu atbilstību noteiktiem granulu standartiem. Ņemot vērā, lielo apjomu, kāds nepieciešams vienā apkures sezonā, granulu katlu īpašnieki cenšas meklēt lētākus piedāvājumus. Tomēr cena nevar būt izšķirošais faktors, īpaši, ja ražotājs ir maz zināms. Atbilstošas kvalitātes granulas nozīmē, ka tās nesatur, piemēram, ķimikālijas, līmi vai smiltis. Ķimikāliju sadegšanai nepieciešama augstāka temperatūra nekā tīrai koksnei, līme, ko izmanto, lai granulu masu saturētu kopā, degot rada nogulsnes, savukārt smilts pārvēršas stiklainā masā, kas aplīp ap katla iekšsienām un ko ļoti grūti notīrīt.
Atbilstošas jaudas katla izvēle
Problēmas ekspluatācijas laikā mēdz radīt arī neatbilstošas jaudas cietā kurināmā katla izvēle. Piemēram, mājas apkurei būtu piemērots 15 kW katls, bet tiek izvēlēts 25 kW ar domu “lai ir rezerve”. Patērētājam tas nozīmēs lielāku energoresursu patēriņu un attiecīgi lielākas izmaksas, katls arī nespēs pilnībā izmantot visu savu resursu. Augsts elektrības patēriņš būs arī pārāk mazas jaudas katlam, jo, lai nodrošinātu vēlamo apkures temperatūru, katlam jāstrādā teju nepārtraukti, papildu tērējot cieto kurināmo, piemēram, granulas.
Risinājums – aprēķinu veikšana, lai konkrētajai apkures sistēmai izvēlētos atbilstošāko apkures katlu. Lai arī aprēķinu sagatavošana ir papildu pakalpojums, tas atmaksāsies vēlāk sistēmas ekspluatācijas laikā.
Uzzināt vairāk un pieteikties bezmaksas ONLINE KONSULTĀCIJAI šeit.
Plašāk par apkures servisu: www.komforts.net