Dzīvoklis atrodas klusajā centrā, 19. gadsimta beigu eklektisma stila namā. Gadu gaitā daļa dzīvokļa bija ieguvusi vairākus jaunus “slāņus”, īpaši, Padomju okupācijas gados un “mežonīgajos 90ajos”. Par laimi, otrā dzīvokļa daļā joprojām bija saglabājušās daudzas oriģinālās detaļas, piemēram, dekoratīvās līstes un izliektie griesti. Šo kontrastu OPEN ARCHITECTURE DESIGN (OAD) komanda nolēma saglabāt, izspēlēt un pastiprināt, tāpēc viens no galvenajiem vadmotīviem dizaina izstrādē bija balansa saglabāšana starp jauno, košo un drosmīgo un dzīvokļa vēsturiskajām detaļām. Vēl viens vadmotīvs dizaina izstrādē bija klientu kolekcija ar Latvijas gleznotājas Kristīnes Luīzes Avotiņas mākslas darbiem, kuras izteiksmīgais stils atbilst viņu gaumei un dzīves attieksmei. Viņas darbi ievērojami ietekmēja dzīvokļa krāsu gammu un audumu izvēli. Klienti, piecu cilvēku ģimene, ir dzīves baudītāji, un viņu prieks un aizraušanās iedvesmoja arī projekta autorus.
Mūsu sadarbība un projekta izstrāde ilga gandrīz četrus gadus, iedziļinoties smalkākajās detaļās un radot ļoti personalizētu mājvietu. Spilgts piemērs tam ir grīdas seguma izvēle. Orģinālais grīdas segums nebija saglabājies līdz mūsdienām, tāpēc interjera autori izveidoja ševrona parketu, kas ir iedvesmots no autentiskiem vēsturisko māju grīdas segumiem, kur katrs dēlis ieguvis unikālu raksturu un izskatu, saskaroties ar sauli un dažādas intensitātes nolietojumu. "Katrs no četru krāsu dēlīšiem ir šķirots un likts precīzi, kur tam jābūt, lai veidotu iecerēto efektu. Gribējās, lai grīda izskatās jau padzīvojusi un kāju apmīļota, kur katrs dēlītis laika gaitā iekrāsojies nedaudz citā tonī," stāsta Zane Tetere-Šulce. Augstvērtīgā grīdas seguma kvalitāte, kā arī pēc pasūtījuma gatavotās mēbeles ilustrē Latvijas amatnieku meistarību, un ļauj saglabāt telpu orģinālo būtību.
Arī ēdamistabas interjers atspoguļo niansēto pieeju katrai detaļai. Zelta lapu akcenti uz sienām un īpaši izgatavotās mēbeles ir tikai daži no piemēriem. Šajā ēdamistabā esam izvietojuši arī monolītu, 3,5 metrus garu galdu, kas izgatavots no koka un akmens pēc īpaša pasūtījuma, jo tirgū pieejamie galdi nepārsniedz 2,8 metru garumu. Blakus esošā skapīša košā krāsa un materiāla atspīdums rada nojausmu par kādreizējo aristokrātijas klātbūtni dzīvoklī.
Kontrastā raibajai grīdai sienu un griestu krāsojumā dominē baltā krāsa, kura izceļ atjaunoto griestu rotājumu gaismēnas. Tā kā pati dzīvokļa čaula ir tik pašpietiekama un grezna, mēbeles ir tik vien, cik tiešām funkcionāli nepieciešams, lai telpu nepārkrautu un nepadarītu smagnējāku. Pat TV novietošanai ir atrasts maksimāli viegls un gaisīgs risinājums – metāla konstrukcija, kas raisa levitējošu iespaidu.
Strikti zaļš koridors savieno abas atšķirīgās dzīvokļa daļas. Tas ved no kopīgās dzīvojamās telpas līdz katras ģimenes locekļa personīgajam kosmosam. Koridora apgaismojums ir meistara Edgara Spridzāna darbs. Šo bloku raksturo piesātināti, koši toņi, kuriem iedvesma rasta gleznotājas Kristīnes Luīzes Avotiņas mākslas darbos, kas bija saimnieku kolekcijā. "Kristīnes ekspresīvais glezniecības stils sasaucas ar saimnieku gaumes izjūtu un attieksmi pret dzīvi," norāda Zane. Mākslinieces darbi tad arī bijuši kā izejas punkts dzīvokļa krāsu paletei. Dzīvojamajās telpās figurē melnbaltais, vien ar dažiem spilgtiem akcentiem, taču guļamistabās valda krāsu trakums. Te dominē bordo sarkanie un vēsi zaļie toņi.
Galvenā guļamistaba ir apzināti tumšāka, jo tā atrodas pretī iekšpagalmam, tāpēc nesaņem tik daudz dabīgās gaismas. Arī pati gulta ir dizaina elements, kas izgatavota tieši šai telpai. Saimnieku vannasistabas ir spilgtas un ekscentriskas – māzera finierējums izlietnes mēbelē, zilzaļas izlietnes no Cielo un koši aizkari In Umbra (audums no Timorous Beasties). Flīzes no HL Studijas te vairāk kalpo par mierīgu fonu.
Bērnu istabas, lai gan dažādos veidos līdzīgas, atspoguļo katras dēla intereses. Papildu akcentos izmantoti aktīvāki toņi, kā zilais, sinepju dzeltenais. Guļamistabu zonā nebija saglabājušies nekādi vēsturiskie rotājumi, tādēļ ģipša karnīžu vietā ir radīta moderna interpretācija par tām – no sienām atrauti orķeļi, kas griestus uzsver kā atsevišķu formu. Aiz tiem arī paslēptas atmosfēriskas gaismas, kā arī aizkaru sliedes. Tā kā saimnieku guļamistaba ir pret pagalmu, tajā ir diezgan maz gaismas. Taču šī kārts ir izspēlēta līdz galam, veidojot istabu kā īstu buduāru – tumšā tonalitātē, ar individuāla dizaina tapsētu gultu un ekscentriskiem Timorous Beasties aizkariem.
Dzīvoklī atrasta vieta katra iemītnieka hobijiem un nodarbēm. Piemēram, saimniecei, kura aizraujas ar telpaugu veidošanu, izveidota neliela oranžērija, kur divpusēji logi paver iedvesmojošu skatu uz ielu un sniedz augiem nepieciešamo dienasgaismu. Turpat blakus ir bērnu daudzlīmeņu rotaļu zona, kas nav pilnībā norobežota no dzīvojamās istabas, tā ļaujot bērniem piedalīties ikdienas dzīvē, tajā pašā laikā atvēlot zonu rotaļām un bardakam.
Viena no garākajām diskusijām risinājās tieši ap bērnu rotaļu zonu un tās nepieciešamību. Pielāgotais dizains ietver kāpšanas infrastruktūru, mīkstās spēļu zonas, lasīšanas stūrīšus un guļamvietas draugiem. Šādā veidā, lai gan bērniem ir sava maza pasaule, kurā pazust, viņi ir arī klāt un iesaistīti ģimenes notikumos, jo neatrodas aiz savu individuālo guļamistabu slēgtām durvīm.
Būvuzņēmējs: Promark Construction
Galdniecība: Moderum
Parkets: Parketa nams
Metāla darinājumi: Edgars Spridzāns (DIZZ)
Dabīgais akmens: Agni, Pilsakmens
Mēbeles: Krassky, Trentini (zīmoli: Minotti, Cassina, Mater, Gebruder Thonet Vienna, Moroso, Zanotta)
Flīzes: H&L Studija
Durvju rokturi: Trentini (zīmols: Formani)
Apgaismojums: Flos, Deltalight, Artemide, Atelier Areti, tossB, DCWéditions
Santehnika: Cielo, Zucchetti Kos, Tece
Aizkari: In Umbra (audumi no Timorous Beasties, Cole & Son)
Foto: Alvis Rozenbergs