Ventspils Augstskolā izveidota studentu atpūtas telpa, kas veidota ar mērķi atbalstīt mūsdienīgu izglītības vidi un veicināt jauniešus būt proaktīviem, iesaistoties augstskolas sabiedriskās dzīves veidošanā.
Projekta iniciatori ir paši augstskolas studenti, kas Ventspils Augstskolas pagrabstāvā esošo neefektīvi izmantoto garderobes telpu 200 m2 platībā saskatīja kā piemērotu vietu savām radošajām izpausmēm. Ventspils Augstskolā studē ap 900 studentu, tostarp arī no ārvalstīm, un Studentu padome aktīvi darbojas, lai uzturētu studentu dzīvi augstskolā daudzpusīgu un kvalitatīvu. Nepieciešamība pēc telpas, kur rīkot dažādus pasākumus studentu vajadzībām, rezultējusies ar studentu atpūtas telpas izveidi. Projekts tapis sadarbībā ar pašvaldības SIA „Ventspils nekustamie īpašumi” un Ventspils Augstskolu, atbalstītājs Ventspils pilsētas Dome.
Projekta dizaina autori ir vides dizainere Ligita Breģe un interjera arhitekte Baiba Rūķe no br.ook interior architecture (www.brook.lv). Dizaina koncepcija tika attīstīta balsoties uz kopstrādes telpu veidošanas principiem, līdz ar to telpa tika sadalīta vairākās zonās ar dažādām lietošanas intensitātēm. Telpā bija jāsaglabā garderobe un arī tranzīta zonas funkcija, jo cauri tai studenti dodas uz auditorijām. Izveidotas zonas – skatuve un auditorija ar viegli pārvietojamām sēdmēbelēm, mīksto mēbeļu grupa, saimes galds, virtuve tējai, kafijai, aktīvā zona ar galda tenisu, garderobe un citas sēdvirsmas darbam un atpūtai. Tika demontēti piekārtie griesti, lai radītu plašāku sajūtu par telpu. Atklātās komunikācijas iekļaujas interjera stilistikā kā industriāls akcents. Kopumā telpa veidota jauneklīga ar košām krāsām sienu apdarē un audumos un dabīgā bērza saplāksni mēbelēs. Būtiska nozīme telpas dalītājiem – aizkariem -, kas ļauj zonas kombinēt, tās savstarpēji savienojot vai nošķirot un pielāgojoties dažādiem pasākumiem.
Telpa veidota kā daudzfunkcionāla aktivitāšu platforma un var tikt izmantota studentu sapulcēm, spēļu un kino vakariem, grāmatu apmaiņai, mācībām, koncertiem, lekcijām, prezentācijām vai vienkārši savstarpējai komunicēšanai un atpūtai. Zonējums dod iespēju telpā atrasties gan individuāli, gan grupā, jo katrs var atrast sev piemērotu stūrīti.
Projekta autori un studenti saredz šāda veida telpā lielu potenciālu un pienesumu arī izglītības vides uzlabošanā. Iespēja studentiem uzņemties savas sabiedriskās dzīves organizēšanu, veidojot saliedētu kopienu un sabiedrību, ir mūsdienīgas izglītības sistēmas sastāvdaļa.
Projekta izgatavotājs un uzstādītājs: G-Mēbeles