• REHAU augšā
    ECOKABINE 210x90px
Favorīti |

Archidea.lv
    • Projekti
    • Uzņēmumi

      Kategorijas

      • Mājas mēbeles / iekārtojums (422)
      • Sabiedrisko ēku mēbeles / iekārtojums (108)
      • Mājas automatizācijas un elektriskās sistēmas (30)
      • Ārtelpai / Dārzam / Terasei (252)
      • Logi, durvis un kāpnes (129)
      • Grīdas un grīdas segumi (115)
      • Iekšējās sienas un griesti (53)
      • Telpu apgaismojums (84)
      • Santehnika (52)
      • Ēku būvniecība / aprīkojums (779)
      • Iekšējie specializētie darbi (5)
      • Ārējie apdares darbi un inženiertīkli (11)
      • Dažādi darbi (13)
      • Programmatūra (15)
      • Speciālie darbi un būves (10)
      • Projektēšana (72)
      • Energoefektivitāte (45)
      • Alternatīvā enerģija (1)
      • Nekustamais īpašums (12)
    • Produkti

      Kategorijas

      • Mājas mēbeles / iekārtojums (101)
      • Sabiedrisko ēku mēbeles / iekārtojums (125)
      • Mājas automatizācijas un elektriskās sistēmas (21)
      • Ārtelpai / Dārzam / Terasei (58)
      • Logi, durvis un kāpnes (24)
      • Grīdas un grīdas segumi (57)
      • Iekšējās sienas un griesti (16)
      • Telpu apgaismojums (25)
      • Santehnika (70)
      • Ēku būvniecība / aprīkojums (238)
      • Ārējie apdares darbi un inženiertīkli (10)
      • Programmatūra (4)
      • Projektēšana (1)
      • Alternatīvā enerģija (4)
      • Darba drošība (1)
    • Izstādes
    • Ziņas
  • Starptautiskās Viļņas lidostas skrejceļa un gaismu signalizācijas sistēmas rekonstrukcija

    • Bildes
    • Apraksts
    • Ziņas

    Viļņas Starptautiskās lidostas skrejceļa rekonstrukcija bija viens no sarežģītākajiem projektiem ne tikai ceļu būves uzņēmuma "A.C.B." pieredzē, bet arī visā Austrumeiropas aviācijas vēsturē.

     

    Ceļu būves uzņēmums "A.C.B." līgumu par Viļņas Starptautiskās lidostas skrejceļa rekonstrukciju parakstīja 2017. gada sākumā un sākot no marta, uzņēmums aktīvi veica darbu plānošanu, projektēšanas darbus, kā arī veica būvdarbus dienas un nakts laikā, neietekmējot lidojumus. 

     

    Viļņas Starptautiskās lidostas rekonstrukcijā piedalījās ap 200 ceļu būves uzņēmuma "A.C.B." un citi piesaistītie speciālisti, kā arī 300 transporta un tehnikas vienības. Laika posmā, kad lidosta tika slēgta, rekonstrukcijas darbi noritēja bez apstājas 24h režīmā vairākās maiņās, 35 dienu garumā. Darbiem bija nepieciešams rekordliels skaits frēzēšanas iekārtu - deviņas lielās frēzes, kas Latvijā vienuviet nav pieejamas. Lai tās nodrošinātu, nācās īrēt frēzes arī no Lietuvas uzņēmumiem. Asfaltbetona seguma izbūvei tika piegādāts asfaltbetona materiāls no trim dažādām rūpnīcām Lietuvā, 35 km rādiusā no Viļņas Starptautiskās lidostas, kas nodrošināja nepārtrauktu asfaltbetona piegādi atbilstoši piegādes grafikiem.

     

    Laika posmā no 14. jūlija līdz 17. augustam tika atjaunots ne tikai skrejceļa segums, bet arī pilnībā pārbūvēta tā infrastruktūra - izbūvēta elektroapgādes un sakaru kabeļu kanalizācija, izveidotas jaunas lidlauka gaismu un drenāžu sistēmas, kā arī izbūvēti jauni lietus ūdens savākšanas kolektori, ūdens novadīšanai no skrejceļa. Vienā virzienā tika uzlabota CAT II gaismu sistēma, kas ļaus būtiski palielināt drošību, lidmašīnām nolaižoties nelabvēlīgos laika apstākļos. Skrejceļa abos galos tika pārbūvētas tuvošanās gaismas. Turklāt, skrejceļa apgaismojuma sistēmai tika izmantoti mūsdienīgākie LED gaismekļi, kas nodrošinās labāku apgaismojumu, kā arī uzlabos Viļņas lidostas energoefektivitāti.

     

    Galvenais būvuzņēmējs: AS “A.C.B.”

     

    Būvuzraugi: AB “Problematika” – Mečislovs Sivilevičus, Linas Zuzevičus; UAB “Statybos inžinierių konsultantų biuras” – Egidijus Bartuševičus

     

    Projektētāji konstruktori: UAB “Vilniaus hidroprojektas” – Antans Edmunds Nauseda; UAB “SWECO Lietuva” – Giedrus Gaižausks, Marius Černovs; UAB “Pastatų konstrukcijos” – Laurins Stalnionis

     

    Galvenie darbuzņēmēji: AS “A.C.B.” – Dzintars Blumers, Jonass Gurčus, Matīss Vīksne, Māris Ambrazevičs, Mārtiņš Cepurnieks, Sergejs Veļikanovs, Linards Cereņa, Dāvis Serdāns, Andris Vanags, Jānis Bukbārdis, Roberts Millers, Gatis Klasiņš, Egils Olekšs, Ingars Zaķis, Juris Korotkovs, Zane Bulāne, Anna Priščepa, Edgars Strazdiņš, Mareks Astičs, Anita Šmaukstele, Igors Šihmans; UAB “Plungės lagūna” – Alfreds Varnelis, Donats Simaitis; UAB “Grunterra” – Egidijus Šaulis, Konstantins Stepanovs; UAB “Šalmesta” – Žilvins Jarmoks; UAB “Kerista” – Jans Smolenskis, Viačeslavs Zaranka; AB “Utenos melioracija” – Arvids Kalitis, Vidmants Markevičus; SIA “ENERGOSINTEZ 2006” – Andrejs Višars; UAB “ELSIS TS” – Gintars Nalivaika, Sergejs Porchuns

     

    Būves raksturojoši lielumi (m 2 , m 3 , tek.m., utt.): Asfaltbetona seguma izbūves laukums skrejceļam 4 kārtās 584 840 m 2 (143 985 t), šķembu pamata izbūve: 37 743 m 2 ; salturīgā aizsargslāņa ierīkošana: 72 358 m 3 (425 635 m 2 ); lidjoslas pastiprināšana ar grants un vietējās augsnes maisījumu: 386 600 m 2 ; lietus ūdens kolektoru un drenāžas tīklu cauruļvadu izbūve: 12 696 m; lietus ūdens kanalizācijas un drenāžas aku izbūve: 125 gab; F900 klases slēgtā tipa lietus ūdens savākšanas teknes: 2 950 m; lidlauka elektroapgādes un apgaismojuma kabeļu izbūve: 71 966 m, optisko kabeļu izbūve: 12 804 m, signālgaismu lampu izbūve: 1 020 gab.

     

    Latvijā ražoto materiālu izmantošana: Stiklašķiedras akas lietus ūdens kolektoru izbūvei, F900 klases drenāžas akas, PEHD kabeļu aizsargcaurules.

     

    Ekoloģisko materiālu izmantošana: Stiklašķiedras akas un caurules lietusūdens kolektoram, stiklašķiedras masti tuvošanās gaismām, esošās augu zemes sijāšana, veicot atgūtā materiālu otrreizēju izmantošanu, dabīgās grants materiāls lidjoslas nostiprināšanai, Latvijā audzētas velēnas izmantošana virszemes ūdens novades nostiprināšanai lidjoslā.

     

    Būves izmaksas (EUR): 18 818 248,38 EUR bez PVN

     

    Būvniecības ilgums (mēneši): 8 mēneši visa projekta realizācijai, un tikai 35 diennaktis skrejceļa seguma un signālgaismu sistēmas rekonstrukcijai. 

     

    Skatē „Gada Labākā būve Latvijā 2017” nominācijā "Būve ārzemēs" 3. vietas ieguvējs.

    • Rekonstrukcija | 

      18. Janvāris 2018 | 11:57

      Noslēgts Viļņas Starptautiskās lidostas skrejceļa rekonstrukcijas projekts

      Foto: Publicitātes   Aizvadītā gada nogalē, 22. decembrī ceļu būves uzņēmums “A.C.B.” noslēdza gadu ar būtisku notikumu – tika oficiāli pabeigts Viļņas Starptautiskās lidostas skrejceļa rekonstrukcijas projekts. Projekta aktīvākais posms bija no 14. jūlija līdz 17. augustam, kad pilnībā tika slēgta Viļņas Starptautiskā lidosta un 35 dienu laikā rekonstruēts skrejce ... Skatīt vairāk

    • Facebook
    • Twitter
    • Email

    Komentāri

    Projekta info

    • Adrese
      Rodūnious kelias 2, Viļņa

    • Būves tips
      Inženiertehniska būve

    • Būves statuss
      Nodots ekspluatācijā

    • Nodošanas gads
      2017

    • Projekta projektētājs
      UAB "Vilniaus hidroprojektas"

    • Pasūtītājs
      Valstybės įmonė "Lietuvos oro uostai"

  • REAHU lejā
    Abonešana Buvinzenieris
  • Mūsu draugi

    Logo_LA_footer_150x70
    Logo_LB_footer_150x70
    Logo_BT1_150x70_footer
    Logo_BUVINZENIERIS_150x70_footer
    Logo_LBS_150x70_footer
    Logo_britcham.lv
    Logo_UK TRADE & INVESTMENT
    LBS_150x70
    LDGB sadarbibas partneris
    H2E sadarbibas partneris
  • Nosacījumi
  • Kontakti
  • Mūsu draugi
  • Darbs
  • Par mums
  • Iesniegt projektu