Pasūtītājs:
AS “Latvijas valsts meži”
Projekta autors:
SIA “INŽENIERBŪVE”
Galvenais būvuzņēmējs:
Piegādātāju apvienība SIA “LIMBAŽU CEĻI” un SIA "Latvijas-Lietuvas kopuzņēmums “Viadukts”"
Būves būvuzraugs:
SIA “VIATESTI”
Projektētāji – konstruktori:
SIA “INŽENIERBŪVE”
Menčupītes tilta būvprojekts tika izstrādāts balstoties uz Skiču projektā izvēlēto būves konstruktīvo risinājumu – laidums veidots no saspriegtas līmētas koka konstrukcijas. Latvijā šobrīd nav analogi būvobjekti, līdz ar to projektētājam bija jārada jauni tehniski risinājumi, jāpēta tirgū pieejamie būvmateriāli un citu valstu pieredze līdzīgu objektu būvniecībā. Izstrādājot būvprojektu, autors izvērtēja un realizēja Pasūtīja uzstādīto uzdevumu saglabāt esošos šķelto laukakmeņu balstus un laiduma konstrukciju paredzēja izbūvēt no koksnes, kā arī tika paredzēti objekta novietojuma vietai piemēroti estētiski risinājumi – līmētas koksnes tilta margas, koksnes atvairbarjera tilta pieejas zonā, ceļa zīmju vairogi no saplākšņa, koka ceļa zīmju stabi, krasta nostiprinājumi ar laukakmens krāvumu.
Galvenie darbuzņēmēji:
Tilta būvdarbus veica Piegādātāju apvienības dalībnieks SIA "Latvijas-Lietuvas kopuzņēmums “Viadukts”"
Līmētās koka sijas tika izgatavota SIA "JŪRES MEDIS"
Siju impregnēšana SIA “Vagonete”
Skandināvijā un Rietumeiropā līdzīga tipa tilti tiek būvēti jau 20 gadus, tomēr Latvijas būvniecības nozarē tas ir inovatīvs, jauns risinājums, kas prasījis veidot jaunus inženiertehniskus risinājumus. Tā piemēram, lai veiktu saspriegšanu, uzgriežņa atslēgu būvuzņēmējs speciāli pasūtīja Vācijā, sijas tika līmētas Lietuvā, tērauda detaļas cinkotas Rīgā, koka atvairbarjera izgatavota būvobjektā un tonēta atbilstoši laiduma konstrukcijas krāsai.
Būves raksturojoši lielumi:
Tilts projektēts ar nestspēju 60 t, tā kalpošanas laiks paredzēts 50 gadi. Tilta kopējais garums ir 11.3 m, laidums 4.2 m. Tilts projektēts kā vienas kustības joslas tilts ar brauktuves platumu 3.5 m, tilta kopējais platums 4.1 m.
Latvijā ražoto materiālu izmantošana:
Menčupītes tilta brauktuve izgatavota no dēļu klāja. Brauktuves konstrukciju veidota no dubultā dēļu klāja – pamata kārta no C27 klases dēļiem, izmērs – 50x200x2050mm, bet dilumkārta no C24 klases līmētiem, garumā audzētiem dēļiem, izmērs – 40x175x11950mm. Kokmateriāli ražoti Latvijā, SIA PATA KOKMATERIĀLI. Lai nodrošinātu kokmateriāla ilgmūžību un noturību pret slodzi un ārējās vides iedarbi, dēļu klājs tika impregnēts uzņēmumā SIA VAGONETE.
Ekoloģisko materiālu izmantošana:
Projekta realizācijā tika izmantoti divi dabiskas izcelsmes būvmateriāli – akmens un koks.
Upes šķērsojuma vietā bija saglabājušies 20. gs sākumā būvētās šaursliežu dzelzceļa līnijas Smiltene – Valmiera – Ainaži akmens mūra balsti. Projekta pamatideja bija saglabāt šo kultūrvēsturisko mantojumu un tilta laiduma konstrukciju izbūvēt no līmētas koksnes.
Tilts ir nozīmīgs būvobjekts, jo tas ir Latvijā pirmais saspriegtas līmētas koka konstrukcijas tilts, kas paredzēts autosatiksmei. Līmēta koka konstrukcija tika izgatavota Lietuvā, uzņēmumā "JŪRES MEDIS", kopējais līmētas koksnes GL28c daudzums 20.9 m3, lai nodrošinātu kokmateriāla ilgmūžību un noturību pret slodzi un ārējās vides iedarbi, līmētā koksne tika impregnēts uzņēmumā SIA VAGONETE.